کلید نجات

محضر مبارک حضرت ایت الله العظمی اقای طباطبائی

سلام علیکم و رحمه الله و برکاته .

جوانی هستم 22 ساله که تنها ممکن است شما باشید که به این سوال من پاسخ گویید .

در محیط و شرایطی زندگی می کنم که هوای نفس و آمال بر من تسلط فراوان دارند ومرا اسیر خود ساخته اند و سبب بارز ماندن من از حرکت به سوی الله شده اند درخواستی که از شما دارم این است که بفرمایید بدانم به چه اعمالی دست بزنم تا بر نفس مسلط شوم و این ظلسم شوم را که همگان گرفتار آنند بشکنم و سعادت بر من حکومت کند ؟ لطفا نصیحت نمی خواهم بلکه دستورات عملی برای پیروزی لازم دارم .

23/10/1355

جواب علامه

السلام علیکم

برای موفق شدن و رسیدن به منظوری که در نامه مرقوم  داشته اید لازم است همتی بر اورده و توبه ای نموده به مراقبه و محاسبه پردازید
به این نحو که هر روز که هنگام صبح از خواب بیدار می شوید قصد
  جدی کنید که
 در هر عملی که پیش می اید رضای خدا را مراعات خواهم نمود ،
 ان وقت در سر هر کاری که می خواهید انجام دهید نفع اخرت را منظور خواهید داشت
به طوری که اگر نفع اخروی نبود انجام نخواهید داد
 و وقت خواب چهار پنج دقیقه در کارهایی که در روز انجام داده اید فکر کرده و یکی یکی از نظر خواهید گذرانید
 هر کدام مطابق رضای خدا انجام یافته شکر بکنید و هر کدام تخلف شده استغفار .
این رویه را هر روز ادامه دهید.
 این روش گر چه در ابتدا سخت است و در ذائقه نفس تلخ ، ولی کلید نجات و رستگاری است
 و هر شب پیش از خواب اگر توانستید سور مسبحات (حدید
حشر صف- جمعه  و تغابن ) را بخوانید
 و اگر نتوانستید تنها سوره حشر را بخوانید
 و پس از 20 روز حالات خود را برای بنده بنویسید .
ان شاء الله موفق
  خواهید بود .

 ( با استفاده از کتاب لطایف قرانی نوشته صادق زینی صفحه 109)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد