شهید محمد علی صادق زاده

شهید محمد علی صادق زاده

(( قسمتی از وصیت نامه شهید ))
با سلام ودرود خدمت حضرت مهدی (عج) ونائب بر حقش امام خمینی وبر تو ای پدر ومادر، سلام بر شما که اینگونه فرزندان خودرا در دامن پاک خویش پرورانده اید واورا به خدای خود هدیه کرده اید،آری بدانید که آزادانه وآگاهانه وتنها هدفم درتمام ناامیدیها، عاشقانه در راه خداگام نهادن بود،آری پدر ومادر من،در مرگ من بجای غم واندوه شادی ومباهات رابرگزینید تا دیگران ادامه دهنده راهم یاشند. ای هموطنان من قدر این امام عزیزمان رابدانید وشما را به خدا سوگند همواره رهرو راهش باشید که راهی جز راه امام حسین (ع) نیست. سخنی با تو ای برادر مهربان من ،بدان وآگاه باش که برادرت آگاهانه راهش را انتخاب کرد بدان که کسی من را اجبار نکرد واین خودم بودم که خواستم به ندای امام حسین (ع) پاسخ دهم.آری برادرم من میروم تا دنیا بداند که که من بخاطر خدا وقرآن از زندگیم گذشتم ای خواهرم حجابت را همیشه حفظ کن.

((روحش شاد وراحش پر رهرو))

شهید اصغر صمدی

شهید اصغر صمدی

(( قسمتی از وصیت نامه شهید ))
با تقدیم سلام ودرود فراوان به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج) ونائب بر حقش امام خمینی
ای جوانان نکند در غفلت بمیرید که علی در محراب به شهادت رسید. مبادا در حال بی تفاوتی بمیرید که علی اکبر حسین در راه حسین وبا هدف شهید شد. و ای جوانان نکند در رختخواب ذلت بمیرید که حسین (ع) در میدان نبرد شهید شد. و وصیت من به شما این است که نگذارید اسلحه من زمین بماند ،بروید سلاحم را بردارید وبا دشمنان مبارزه کنید وای دوستان در پشت جبهه مبارزه کردن بامنافقین باعث پیروزی اسلام است . مسجد وپایگاه را خالی نگذارید ودر مدرسه فعالیتهای اسلامی داشته باشید که مدرسه یک سنگر بزرگ است وهمیشه دعاگوی اسلام وامام امت باشید .ای ملت ایران به خصوص ملت شهید پرور ورزقان همیشه وهمیشه در دعای کمیل وراهپیمایی شرکت داشته باشید وهمیشه به جبهه ها کمک کنید ودر آخر وصیتی دارم به مسئولین که حق را در کارهایشان رعایت فرمایند وبا عدل وداد در جامعه اسلامی کار بکنند که خداوند همیشه پشتیبان شماست.

((روحش شاد وراحش پر رهرو))

شهید فیروز عابدی

شهید فیروز عابدی
فرزند: علی
تاریخ تولد :1348
محل تولد : بناب
تاریخ ومحل شهادت : فاو

(( گوشه ای از زندگینامه شهید ))
شهید فیروز عابدی در سال 1348، درشهرستان بناب در یک خانواده مذهبی چشم به جهان گشود . بنا به گفته مسئولین وقت سپاه ومردم منطقه ، خانه پدری شهید در طول جنگ مثل یگ پایگاه اعزام نیرو بود .ایشان در طول دفاع مقدس همیشه در جبهه ها به سر می برد .در دوران راهنمایی درس خودرا رها کرد و به طرف جبهه ها شتافت وبعد از چندین عملیات و ماموریت ، در عملیات «والفجر8 » مجروح شد. ایشان بعد از چند روز بستری شدن در بیمارستان اهواز به خانه مراجعت وبعداز دیدار با پدر ومادر وخانواده ی خود بعد از 48ساعت به منطقه «فاو» مراجعه کرده ودر ادامه عملیات «والفجر 8 »، طی پاتک سنگین دشمن ،با دلاوریهای زیادی که از خود به یادگار گذاشت در بستری از خون آرمید.
(( قسمتی از وصیت نامه شهید ))
باسلام به محضر مبارک آقا امام زمان (عج) ونائب بر حق او امام امت ، ابراهیم زمان ، خمینی کبیر و امت شهید پرور وخانواده شهدا و مجروحین جنگ تحمیلی
برادران وخواهران عزیز ، در فکر تقویت صفوف لشکریان اسلام باشید ، زیرا تنها پیام شهدا تقویت جبهه ها وآزادی کربلا وقدس عزیز است . ما همگی مدیون اسلام وقرآن هستیم.
((روحش شاد وراهش پر رهرو))

شهید علی فرج پور

شهید علی فرج پور

(( قسمتی از وصیت نامه شهید ))
با سلام ودرود به پیشگاه حضرت مهدی (عج) ونائب بر حقش امام خمینی
بنده علی فرج پور در این موقع حساس تکلیف شرعی خود دانستم که در این جنگ حق بر علیه باطل از هستی خوددر راه مکتبم که قرآن است ،به رهبری امام امت حضرت خمینی گذشته ودر مقابل دشمنان قرآن ،صدام وصدامیان ومنافقان زمان تا آخرین قطره خون بجنگم وآرزومندم جانم را بعنوان برگ سبز در راه انقلاب ایران فداکنم واز ملت شهید پرور وحزب ا... همیشه حاضر در صحنه خواهشمندم که پیرو ولی فقیه باشید وبا خانواده شهداء با محبت رفتار کنید.

((روحش شاد وراحش پر رهرو))


شهید ابراهیم عبادی آذر

شهید ابراهیم عبادی آذر
فرزند: حمید
تاریخ تولد :1347
محل تولد : مراغه ( روستای ورچوی )
تاریخ ومحل شهادت : شلمچه
(( گوشه ای از زندگینامه شهید ))
شهید ابراهیم عبادی آذر در سال 1347 در شهر مراغه چشم به جهان گشود. ایشان تحصیلات خود را تا مقطع سوم نظری ادامه داد. بعد از انقلاب اسلامی ، ایشان در ستاد تبلیغاتی فعالیت داشتند. همیشه به اطرافیان خود سفارش میکرد :" برادران من امام را تنها نگذارید ومبادا بگذارید سلاح شهیدی روی زمین بماند ". زمانی که هم کلاسیهایش شهید شدند دیگر طاقت در خانه ماندن را نداشتند وخیلی زود به جبهه شتافتند . ایشان در عملیاتهای زیادی شرکت داشتند از جمله عملیات« بدر» ، «والفجر 8 »وعملیاتهای «کربلای 4و5 » که در نهایت در عملیات« کربلای 5 »پس از دلاوریهای زیاد در اثر اصابت گلوله به آرزوی دیرینه ی خودرسیدند و به لقاء ا... پیوستند.
(( قسمتی از وصیت نامه شهید ))
با سلام به پیشگاه مقدس امام عصر (عج) ونائب بر حقش امام خمینی ،ای امت حزب ا... برادران وخواهران عزیز ! قدر این جنگ را بدانید، چون این جنگ نعمت بزرگی است که خداوند به ما داده است وخداوند از این طریق مو منین را به امتحان می کشد . اکنون امام حسین (ع) در جبهه هاست وطلب کمک می کند ،پس مسئولیت سنگینی بر گردن شما امت حزب ا... است ؛باید رسالت زینبی خود را در رساندن پیام خون شهیدان به سایر ملل جهان به انجام برسانید و به همه جهانیان ثابت کنید که تنها در کنار مکتب اسلام است که انسان می تواند به سعادت ونیک بختی دنیا وآخرت برسد.

((روحش شاد وراحش پر رهرو))

شهید علیرضا مقدسی

شهید علیرضا مقدسی

تاریخ تولد : 1346
محل تولد : تبریز
تاریخ ومحل شهادت : 22/11/64 فاو

(( گوشه ای از زندگینامه شهید ))
شهید علیرضا مقدسی در سال 1346 در شهر تبریز ،در یک خانواده مذهبی دیده به جهان گشود .وی در سن 7سالگی قدم به دبستان نهاد ودوره ابتدائی را در دبستان برادران شهید هوشیار به پایان رسانید پس از اتمام دوره ابتدائی در مدرسه راهنمائی خرد ثبت نام کرد .سرانجام در اواخر سال تحصیلی که در کلاس سوم راهنمائی تحصیل میکرد به دوره نظامی رفت پس از دوره نظامی برای اولین بار به جبهه کردستان اعزام شد وپس از مدتی به تبریز مراجعت کرد ودر امتحانات آذر ماه 1363 شرکت نمود وبا موفقیت دوره راهنمائی را پشت سرگذاشت ودوره نظری را در دبیرستان ثقه الاسلام ثبت نام نمود. از خصوصیات اخلاقی وی میتوان گفت که در برخورد با افراد سربه زیر بود وهمیشه سعی میکرد در کارها جدی باشد وکارهای محوله را بهتر به انجام رساند وی به خواندن قرآن علاقه شدیدی نشان میداد .هیچوقت از فعالیت های سیاسی وانقلابی ومذهبی خود عقب نمی ماند وی کمتر شبی بود که در پایگاه شهید اشرفی نباشد.
ایشان در اوایل سال 62 به جبهه اعزام شد ودر جبهه های جنوب در گردان حضرت ابوالفضل (ع) مشغول نبرد با صدامیان کافر بود که سرانجام در عملیات پیروز مندانه والفجر 8 در کربلای فاو عراق بتاریخ 22/11/64 بر اثر اصابت تیر به ناحیه سر وقلبش به آرزوی دیرینه اش یعنی شهادت رسید.
((روحش شاد وراحش پر رهرو))

شهید وحید روشنایی

شهید وحید روشنایی
فرزند: اسدا...
تاریخ تولد :1348
محل تولد : تهران
:

(( گوشه ای از زندگینامه شهید ))
شهید وحید روشنایی در سال 1348 در یک خانواده مذهبی در تهران متولد گشت . 9 ساله بود که در روز 15 خرداد با وجود کوچکی سن ،امام را درک نمود ودر تظاهرات مدرسه خود شرکت وحتی از ناحیه چشم مصدوم گردید .ایشان پس از پیروزی انقلاب اسلامی در پایگاه رضوان فعالیت می کردند. وی علاقه شدیدی به جبهه های نبرد حق علیه باطل داشت اما به علت کمی سن نمی توانست در جبهه حضور پیداکند . به محض اینکه جواز حضور در جبهه را دریافت نمود در سال 65 قدم به خاک خوزستان نهاد و در گردان حضرت ابوالفضل (ع) خاک پاک سنگر را به آغوش کشید و همراه کاروان سپاهیان محمد(ص) عازم کربلای «شلمچه» شد و به آرزوی دیرینه خودش یعنی شهادت رسید .
(( قسمتی از وصیت نامه شهید ))
بادرود وسلام بر منجی عالم بشریت حضرت امام زمان (عج) و نائب بر حقش امام امت و رزمندگان کفر ستیز اسلام.
ای امت اسلامی ایران قدر این رهبر رابدانید وهمشه از دستورات وفرمان های او تبعیت کنید که به قول مرحوم طالقانی :"اگر قدر این رهبر را ندانید به عذاب الهی دچار خواهید شد". بپاخیزیم واز تاریکی ها عبور کنیم وحماسه ای جاویدان بسازیم ومسئولیت مان را به پایان برسانیم .ای امت حزب ا... من حقیر از شما تمنا دارم که همیشه در خط امام استوار باشید وازدستورات او پیروی کنید. برادران سعی کنید در همه ابعاد با آمریکا واستعماراو بجنگید. برادران وخواهرانم بدانید که من با کمال میل این راه راپذیرفته ام وکسی دوست وبرادر من است که بعد ازمن راهی را که انتخاب کرده ام ادامه دهد وراه امام امت را پیروی کرده واز فرامین رهبر عالیقدر اطاعت نماید.

((روحش شاد وراهش پر رهرو))

شهید علیرضا حسن زاده برهانی

شهید علیرضا حسن زاده برهانی

تاریخ تولد :1341
محل تولد : تبریز
تاریخ ومحل شهادت :17/12/62 جزیره مجنون

(( گوشه ای از زندگینامه شهید ))
شهید علیرضا حسن زاده برهانی در تیر ماه سال 1341 در یک خانواده مذهبی در تبریز چشم به جهان گشود. او در زمان تحصیل دوره راهنمایی نزد عمویش مشغول کار شد وتحصیلاتش را شبانه ادامه داد . در زمان انقلاب اسلامی حضوری فعال در درگیریها و راهپیمایی هاداشت .بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با پیروی از رهنمودهای امام در اکثر جنگها ورویارویی های خیابانی با گروهکهای منافقین ، جسورانه ومتهورانه حضور یافت .با شروع جنگ تحمیلی به جبهه آبادان روانه گشت و در جزیره« مینو» به شدت مجروح شد. پس از بهبودی به جبهه کردستان روانه شد واز آنجا برای بار سوم به جبهه های جنوب «سوسنگرد» و«شوش » اعزام شد. ایشان در عملیاتهای زیادی از قبیل «مسلم ابن عقیل» ،«والفجر مقدماتی» ،«والفجر4،3،2 »شرکت کرد ودر نهایت در عملیات «خیبر» به آرزوی دیرینه اش نائل گردید.

(( قسمتی از وصیت نامه شهید ))
وظیفه شرعی ماست که جهاد فی سبیل ا... کنیم و الله اکبر گویان برای فتح دشمنان اسلام برویم وتا آخرین قطره خون نا قابلمان علیه کافران بجنگیم . ای اهل ایمان ! ای مسلمانان، همگام با امام خمینی- بت شکن زمان- بر علیه شیطان بزرگ آمریکا وشیطان صفتان قیام کنید . پس ما بر علیه دشمنان جهاد می کنیم وهیچ باکی هم از مرگ نداریم ،چون شهادت بزرگترین سعادت برای مومنان است . «به راستی که زندگانی، به جز عقیده وجهاد نیست. » ما انقلابمان را به تمام جهان صادر می کنیم، چرا که انقلاب ما اسلامی است وتا بانگ لااله ا... ومحمد رسول ا... بر تمام جهان طنین نیفکنده است مبارزه ادامه دارد ، مکتبی که شهادت دارد اسارت ندارد .

((روحش شاد وراهش پر رهرو))

شهید محمد مهدی رحیمیان

شهید محمد مهدی رحیمیان
فرزند: اسدا...
تاریخ تولد :1336
محل تولد : رامسر

(( گوشه ای از زندگینامه شهید ))
شهید محمد مهدی رحیمیان در بهار سال 1336 در خانواده ای متوسط ومذهبی در شهرستان رامسر دیده به جهان گشود. دوران دبستان ودبیرستان را در همان شهر به پایان رسانید ودر سال 55 وارد دانشکده مخابرات تهران شد . پس از سپری کردن دوران تحصیل در دانشکده ،با مدرک فوق دیپلم فارغ التحصیل شد ودر اداره مخابرات شهرستان تبریز مشغول به کار گردید. روزهای آخر تحصیل مهدی با نهضت اسلامی ایران مصادف و تحول عمیقی درا یده و افکار او پدید آورد. مهدی علاقه واعتقاد شدیدی به امام امت ، خمینی بت شکن، واسلام داشت . به اقتضای روح پر عظمت وعشق به شهادت وپیوستن به لقاءا... داوطلبانه از طریق بسیج مستضعفین سپاه پاسداران ، به جبهه های حق علیه باطل اعزام گردید ودر جبهه آبادان مشغول ستیز با صدامیان ،این جیره خواران استعمار شد. هنوز مدت زیادی از حضورش در کربلای خوزستان نگذشته بود که خبر شهادت افتخار آمیزش دل بی تاب شیفتگان امام حسین (ع) ودل حق پرستان را اندوهگین ساخت.

(( قسمتی از وصیت نامه شهید ))
پروردگارا ما صدای منادی که خلق را به ایمان می خواند شنیدیم ، اجابت کردیم وایمان آوردیم. پروردگارا از گناهان ما درگذر.
با چه سخنی سرآغاز بر وصیتم داشته باشم . هم اکنون که این وصیت را می نویسم در نزدیکی دشمن بعثی و در زیر سنگر تانک پی ام پی هستم. شما ای برادران ، در جنگ تحمیلی به ندای امام امت لبیک گفته ، شرکت جویید. به آن خواهران وبرادرانی که هنوز بیدار نشده اند وخود را پیرو اسلام راستین میدانند ولی از غرب وشرق حمایت می کنند و گمراهند توصیه می کنم ازاین اشتباه خود دوری کرده وبه سوی اسلام و خط رهبری که راه حق وقرآن وراه ائمه وجهاد است بپیوندند ؛تا گرفتار عذاب الهی دنیا وآخرت نشوند.

((روحش شاد وراهش پر رهرو))

شهید محمد علی یوسفی قراملکی

شهید محمد علی یوسفی قراملکی
فرزند: محمد
تاریخ تولد : 1347
محل تولد : تبریز
تاریخ ومحل شهادت : 26/10/65 شلمچه

(( قسمتی از وصیت نامه شهید ))
ای مردم مسلمان! معلم ما حسین (ع) است و ما از حسین (ع) سرمشق گرفته ایم و تا آخرین قطره خون باید از اسلام عزیز دفاع کنیم .خواهرانم از شما می خواهم که فرزندان مومن و با تقوا تربیت و به جامعه تحویل دهید وحجاب اسلامی را رعایت کنید. از تمامی برادران و خواهران حزب ا... می خواهم که همیشه یار و یاور اسلام باشند و هیچ وقت امام را تنها نگذاشته و همیشه در نماز جمعه ها ودعای کمیل و مراسم های مذهبی شرکت کنند. از برادران پایگاهی ام می خواهم که اسلحه مرا بردارند ونگذارند که اسلحه من به زمین بیفتد و همیشه دعاگوی امام امت باشید وخدا را از یاد نبرید ودر سختی ها صبور و پایدار باشید و راه شهیدان را ادامه دهید.

((روحش شاد وراهش پر رهرو))